Projekt "Emocja"
Uczniowie Zespołu Edukacyjno - Terapeutycznego z klasy IV - VI pani Eweliny Wójcik oraz uczniowie Szkoły Podstawowej z klasy IV - V pani Magdaleny Sakowskiej - Gzella w roku szkolnym 2021/2022 będą realizowali Międzynarodowy Projekt Edukacyjny „Emocja”.
Projekt składa się z pięciu modułów, które będą realizowane w czasie zajęć:
moduł 1 - Kraina Kreatywności.
moduł 2 - Kraina Wyobraźnia.
moduł 3 - Kraina Mocy Słów.
moduł 4 - Kraina Empatii.
moduł 5 - Kraina Odwagi.
Relacje z przebiegu projektu będą na bieżąco umieszczane na szkolnej stronie internetowej.
Cele ogólne projektu:
- Kształtowanie postaw społecznych u dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym.
- Rozbudzanie w dzieciach wiary w siebie oraz własne możliwości.
- Aktywizacja dzieci i młodzieży na zrozumienie emocji i uczuć innych osób.
- Integracja zespołu klasowego.
- Współpraca nauczyciela i uczniów z placówkami oświatowymi z terenu całego kraju i zagranicznymi szkołami polonijnymi poprzez wspólną wymianę doświadczeń na stronie projektu.
- Wychowanie do wartości takich jak empatia, wyrozumiałość, szacunek i wrażliwość.
- Tworzenie sytuacji budujących wrażliwość dziecka, empatię i szacunek wobec innych kreowanie wartości i norm społecznych poprzez współdziałanie z instytucjami i organizacjami będącymi źródłem istotnych wartości.
Cele szczegółowe:
- Kształtowanie postawy empatii wśród dzieci i młodzieży.
- Dostrzeganie podobieństw i różnic między ludźmi.
- Integrowanie szkół polonijnych i polskich poprzez realizację projektu “Emocja”.
- Budowanie przyjaznego klimatu integracji.
- Eliminowanie zachowań agresywnych.
- Przygotowanie dzieci do powrotów do Polski bądź ewentualnej migracji.
Korzyści udziału dla placówki:
- Wprowadzanie uczniów w świat wartości, wskazywanie wzorców postępowania i budowanie relacji społecznych, sprzyjających bezpiecznemu rozwojowi ucznia.
- Formowanie u uczniów poczucia godności własnej osoby i szacunku dla godności innych osób.
- Ukierunkowanie ucznia ku wartościom.
- Integracja, adaptacja, poprawa atmosfery po powrocie dzieci do szkoły (po okresie pandemii COVID-19)
- Edukacja i prewencja emocjonalna.
- Kształtowanie inteligencji emocjonalnej u dzieci, rozpoznawania swoich uczuć i innych.
- Wielokierunkowy rozwój dzieci, kształtowanie kreatywności, odpowiedzialności, empatii, przełamywanie barier.
- Integracja środowiska szkolnego.
- Zacieśnienie współpracy ze środowiskiem lokalnym.
- Ciekawa realizacja podstawy programowej i programu wychowawczo - profilaktycznego szkoły.
- Promocja szkoły w środowisku lokalnym i szerszym (projekt ma zasięg międzynarodowy).
- Spadek zachowań agresywnych w grupach uczestniczących w projekcie.
- Podnoszenie jakości pracy szkoły poprzez organizację ciekawych przedsięwzięć, wspomagających rozwój ucznia.
AUTORZY PROJEKTU:
Marzena Dziadkowiec
Krystyna Grzegrzółka