Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Pelplinie

ul. Sambora 5A

83-130 Pelplin

Tel: (58) 536-18-41

sekretariat@soswpelplin.pl

Projekt "Emocja"

Uczniowie Zespołu Edukacyjno - Terapeutycznego z klasy IV - VI pani Eweliny Wójcik oraz uczniowie Szkoły Podstawowej z klasy IV - V pani Magdaleny Sakowskiej - Gzella w roku szkolnym 2021/2022 będą realizowali Międzynarodowy Projekt Edukacyjny „Emocja”.

Projekt składa się z pięciu modułów, które będą realizowane w czasie zajęć:

moduł 1 - Kraina Kreatywności.
moduł 2 - Kraina Wyobraźnia.
moduł 3 - Kraina Mocy Słów.
moduł 4 - Kraina Empatii.
moduł 5 - Kraina Odwagi.

Relacje z przebiegu projektu będą na bieżąco umieszczane na szkolnej stronie internetowej.

Cele ogólne projektu:

  • Kształtowanie postaw społecznych u dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym.
  • Rozbudzanie w dzieciach wiary w siebie oraz własne możliwości.
  • Aktywizacja dzieci i młodzieży na zrozumienie emocji i uczuć innych osób.
  • Integracja zespołu klasowego.
  • Współpraca nauczyciela i uczniów z placówkami oświatowymi z terenu całego kraju i zagranicznymi szkołami polonijnymi poprzez wspólną wymianę doświadczeń na stronie projektu.
  • Wychowanie do wartości takich jak empatia, wyrozumiałość, szacunek i wrażliwość.
  • Tworzenie sytuacji budujących wrażliwość dziecka, empatię i szacunek wobec innych kreowanie wartości i norm społecznych poprzez współdziałanie z instytucjami i organizacjami będącymi źródłem istotnych wartości.

Cele szczegółowe:

  • Kształtowanie postawy empatii wśród dzieci i młodzieży.
  • Dostrzeganie podobieństw i różnic między ludźmi.
  • Integrowanie szkół polonijnych i polskich poprzez realizację projektu “Emocja”.
  • Budowanie przyjaznego klimatu integracji.
  • Eliminowanie zachowań agresywnych.
  • Przygotowanie dzieci do powrotów do Polski bądź ewentualnej migracji.

 Korzyści udziału dla placówki:

  • Wprowadzanie uczniów w świat wartości, wskazywanie wzorców postępowania i budowanie relacji społecznych, sprzyjających bezpiecznemu rozwojowi ucznia.
  • Formowanie u uczniów poczucia godności własnej osoby i szacunku dla godności innych osób.
  • Ukierunkowanie ucznia ku wartościom.
  • Integracja, adaptacja, poprawa atmosfery po powrocie dzieci do szkoły (po okresie pandemii COVID-19)
  • Edukacja i prewencja emocjonalna.
  • Kształtowanie inteligencji emocjonalnej u dzieci, rozpoznawania swoich uczuć i innych.
  • Wielokierunkowy rozwój dzieci, kształtowanie kreatywności, odpowiedzialności, empatii, przełamywanie barier.
  • Integracja środowiska szkolnego.                                       
  • Zacieśnienie współpracy ze środowiskiem lokalnym.
  • Ciekawa realizacja podstawy programowej i programu wychowawczo - profilaktycznego szkoły.
  • Promocja szkoły w środowisku lokalnym i szerszym (projekt ma zasięg międzynarodowy).
  • Spadek zachowań agresywnych w grupach uczestniczących w projekcie.
  • Podnoszenie jakości pracy szkoły poprzez organizację ciekawych przedsięwzięć, wspomagających rozwój ucznia.

AUTORZY PROJEKTU:
 Marzena Dziadkowiec
Krystyna Grzegrzółka

Autor: Magdalena Sakowska - Gzella

Galeria zdjęć