Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Pelplinie

ul. Sambora 5A

83-130 Pelplin

Tel: (58) 536-18-41

sekretariat@soswpelplin.pl

„Każda opowieść ma swój początek”

Akcja promująca kreatywne pisanie pt. „Każda opowieść ma swój początek”

Do akcji promującej kreatywne pisanie pt. „Każda opowieść ma swój początek” przyłączyło się 7 szkół  z województwa pomorskiego:

  • Specjalny Ośrodek Szkolno - Wychowawczy w Pelplinie
  • Specjalny Ośrodek Szkolno - Wychowawczy w Starogardzie Gdańskim
  • Zespół Kształcenia i Wychowania w Kulicach
  • Publiczna Szkoła Podstawowa w Jabłowie im. Jana Brzechwy
  • Zespół Szkolno - Przedszkolny w Redzie
  • Szkoła Podstawowa nr 10 z Oddziałami Integracyjnymi im płk. St. Dąbka w Tczewie
  • Szkoła Podstawowa w Dąbrówce Tczewskiej

Zadaniem uczniów będzie opracowanie fragmentu opowiadania i przesyłanie go dalej  zgodnie z ustalonym harmonogramem do kolejnych grupy, które dopiszą dalsze części opowiadania. Planowane zakończenie akcji przewidziane jest na 19 grudnia br.

Dzięki udziałowi w akcji uczniowie będą mogli wykorzystywać i rozwijać umiejętność tworzenia tekstów spójnych, logicznych, poprawnych językowo i formalnie, ale – przede wszystkim – będących efektem pracy twórczej, pobudzającej myślenie kreatywne i innowacyjne.

Cele ogólne akcji:

  • Podniesienie kompetencji w zakresie kreatywności i innowacyjności. 
  • Rozbudzanie w dzieciach wiary w siebie oraz własne możliwości.
  • Aktywizacja dzieci i młodzieży.
  • Integracja grupy/zespołu klasowego.
  • Współpraca nauczyciela i uczniów z placówkami oświatowymi z terenu województwa pomorskiego poprzez wspólną wymianę doświadczeń.

Cele szczegółowe:

  • Integrowanie szkół poprzez realizację Akcji promującej kreatywne pisanie pt. „Każda opowieść ma swój początek.”
  • Rozbudzanie u uczniów wyobraźni i myślenia kreatywnego.
  • Rozwijanie zakresu słownictwa.
  • Rozwijanie u uczniów sprawności w prowadzaniu dyskusji, w tym w wyrażaniu własnej opinii i argumentowaniu.
  • Rozwijanie umiejętności sprawnego posługiwania się słowem pisanym.
  • Tworzenie dalszej części rozpoczętego opowiadania, zgodnie z logiką zawartą w treści i formie tekstu.
  • Wykorzystywanie fantazji i  wyobraźni.
  • Budowanie przyjaznego klimatu integracji.

Przewidywane efekty dla ucznia:

  • Podniesienie kompetencji w zakresie kreatywności.
  • Rozbudzenie wiary w swoje możliwości.
  • Poszerzenie kompetencji czytania, słuchania i pisania.
  • Wzbogacenie zasobu słownictwa.
  • Wzmacnianie motywacji u uczniów.
  • Rozwój komunikacji i współpracy w grupie.

Przewidywane efekty dla szkoły:

  • Lepsze poznanie możliwości uczniów oraz pozyskiwanie informacji na temat kompetencji językowych uczniów.
  • Poczucie satysfakcji z dziecięcej kreatywności.
  • Podnoszenie jakości pracy szkoły poprzez organizację ciekawego przedsięwzięcia, wspomagającego rozwój ucznia.
  • Wzbogacenie doświadczenia pedagogicznego oraz warsztatu pracy.
  • Podwyższenie jakości własnej pracy.
  • Satysfakcja z efektów realizacji Akcji promującej kreatywne pisanie oraz jej wpływu na grupę.
  • Współpraca nauczycieli, możliwość nawiązania współpracy z innymi placówkami.
  • Wzrost kompetencji organizatorskich.

                                                      Autorzy akcji:
              Magdalena Sakowska-Gzella
                 Nauczyciel Specjalnego Ośrodka
                 Szkolno – Wychowawczego w Pelplinie

              Dorota Kleinszmidt
                 Nauczyciel Zespołu Kształcenia
                 i Wychowania w Kulicach

Autor: Magdalen Sakowska - Gzella

Galeria zdjęć