„Każda opowieść ma swój początek”
Akcja promująca kreatywne pisanie pt. „Każda opowieść ma swój początek”
Do akcji promującej kreatywne pisanie pt. „Każda opowieść ma swój początek” przyłączyło się 7 szkół z województwa pomorskiego:
- Specjalny Ośrodek Szkolno - Wychowawczy w Pelplinie
- Specjalny Ośrodek Szkolno - Wychowawczy w Starogardzie Gdańskim
- Zespół Kształcenia i Wychowania w Kulicach
- Publiczna Szkoła Podstawowa w Jabłowie im. Jana Brzechwy
- Zespół Szkolno - Przedszkolny w Redzie
- Szkoła Podstawowa nr 10 z Oddziałami Integracyjnymi im płk. St. Dąbka w Tczewie
- Szkoła Podstawowa w Dąbrówce Tczewskiej
Zadaniem uczniów będzie opracowanie fragmentu opowiadania i przesyłanie go dalej zgodnie z ustalonym harmonogramem do kolejnych grupy, które dopiszą dalsze części opowiadania. Planowane zakończenie akcji przewidziane jest na 19 grudnia br.
Dzięki udziałowi w akcji uczniowie będą mogli wykorzystywać i rozwijać umiejętność tworzenia tekstów spójnych, logicznych, poprawnych językowo i formalnie, ale – przede wszystkim – będących efektem pracy twórczej, pobudzającej myślenie kreatywne i innowacyjne.
Cele ogólne akcji:
- Podniesienie kompetencji w zakresie kreatywności i innowacyjności.
- Rozbudzanie w dzieciach wiary w siebie oraz własne możliwości.
- Aktywizacja dzieci i młodzieży.
- Integracja grupy/zespołu klasowego.
- Współpraca nauczyciela i uczniów z placówkami oświatowymi z terenu województwa pomorskiego poprzez wspólną wymianę doświadczeń.
Cele szczegółowe:
- Integrowanie szkół poprzez realizację Akcji promującej kreatywne pisanie pt. „Każda opowieść ma swój początek.”
- Rozbudzanie u uczniów wyobraźni i myślenia kreatywnego.
- Rozwijanie zakresu słownictwa.
- Rozwijanie u uczniów sprawności w prowadzaniu dyskusji, w tym w wyrażaniu własnej opinii i argumentowaniu.
- Rozwijanie umiejętności sprawnego posługiwania się słowem pisanym.
- Tworzenie dalszej części rozpoczętego opowiadania, zgodnie z logiką zawartą w treści i formie tekstu.
- Wykorzystywanie fantazji i wyobraźni.
- Budowanie przyjaznego klimatu integracji.
Przewidywane efekty dla ucznia:
- Podniesienie kompetencji w zakresie kreatywności.
- Rozbudzenie wiary w swoje możliwości.
- Poszerzenie kompetencji czytania, słuchania i pisania.
- Wzbogacenie zasobu słownictwa.
- Wzmacnianie motywacji u uczniów.
- Rozwój komunikacji i współpracy w grupie.
Przewidywane efekty dla szkoły:
- Lepsze poznanie możliwości uczniów oraz pozyskiwanie informacji na temat kompetencji językowych uczniów.
- Poczucie satysfakcji z dziecięcej kreatywności.
- Podnoszenie jakości pracy szkoły poprzez organizację ciekawego przedsięwzięcia, wspomagającego rozwój ucznia.
- Wzbogacenie doświadczenia pedagogicznego oraz warsztatu pracy.
- Podwyższenie jakości własnej pracy.
- Satysfakcja z efektów realizacji Akcji promującej kreatywne pisanie oraz jej wpływu na grupę.
- Współpraca nauczycieli, możliwość nawiązania współpracy z innymi placówkami.
- Wzrost kompetencji organizatorskich.
Autorzy akcji:
Magdalena Sakowska-Gzella
Nauczyciel Specjalnego Ośrodka
Szkolno – Wychowawczego w Pelplinie
Dorota Kleinszmidt
Nauczyciel Zespołu Kształcenia
i Wychowania w Kulicach