Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Pelplinie

Artykuły

2017-09-18

Rozpoczęcie Roku Szkolnego

4 września 2017 roku punktualnie o godzinie 9:00 rozpoczęliśmy Nowy Rok Szkolny 2017/2018. Na szkolnym holu przywitała nas pani Wicedyrektor Ryszarda Kaliszewska. Odśpiewaliśmy Hymn Polski z akompaniamentem pani Anieli Brandt a następnie wysłuchaliśmy życzeń przekazanych nam przez panią Wicedyrektor.

Czytaj więcej o: Rozpoczęcie Roku Szkolnego
2017-09-19

XVII Jarmark Cysterski

W dniach 15 do 17 września 2017 roku po raz siedemnasty w naszym mieście odbywał się Jarmark Cysterski. W tym roku impreza odbyła się w ramach 25. Europejskich Dni Dziedzictwa pod hasłem: „Krajobraz dziedzictwa – dziedzictwo krajobrazu”.

Do tego wydarzenia przygotowywaliśmy się wiele dni. Przez całą niedzielę wszyscy mieszkańcy Pelplina oraz turyści mięli okazję odwiedzić wiele stoisk - między innymi również nasze, które znajdowało się tuż obok sceny przy Collegium Marianum.

Czytaj więcej o: XVII Jarmark Cysterski
2017-09-23

Wycieczka po Kaszubach

W sobotę, 16 września 2017 roku uczniowie naszej szkoły wzięli udział w wycieczce krajoznawczo - historycznej po Kaszubach. Pozostały miłe wspomnienia. Fundatorem wyjazdu była fundacja Gwiazda Północy, której serdecznie dziękujemy za zorganizowanie tej wspaniałej przygody. Odwiedziliśmy Szymbark, a tu Dom do góry nogami, bunkier, zajrzeliśmy do pociągu, w którym wywożono Polaków na Syberię, przeszliśmy ścieżkę bajkową, zobaczyliśmy najdłuższą deskę na świecie, a także wsłuchaliśmy się w język kaszubski, wyśpiewany przez naszego przewodnika.

Czytaj więcej o: Wycieczka po Kaszubach
2017-09-23

Święto Pieczonego Ziemniaka

21 września 2017 roku Grupy Wychowawcze wraz Samorządem Uczniowskim zorganizowały spotkanie, w którym rolę główną miały ziemniaki. Coroczne "Święto Pieczonego Ziemniaka" było dobrą okazją do aktywnej zabawy na świeżym powietrzu.

Uczniowie poznali historię "przyjazdu" ziemniaków do Polski, wzięli udział w wielu zabawach ruchowych i zręcznościowych. Bieg z ziemniakiem, bieg w workach, przeciąganie liny to tylko, niektóre z zabaw jakie przygotowali dla uczniów wychowawcy.

Czytaj więcej o: Święto Pieczonego Ziemniaka
2017-10-10

Brązowy medal dla Andżeliki

Jak co roku jesienią w ramach Stowarzyszenia "Sprawni Razem" odbyły się Mistrzostwa Województwa Pomorskiego Szkół Specjalnych w Biegach Przełajowych. Tym razem zawody zostały rozegrane 4 października 2017 roku w Lęborku. Naszą Szkołę reprezentowali w kategorii dziewcząt młodszych: Andżelika Cybulska i Kinga Białkowska, w kategorii chłopców młodszych: Błażej Winter, Jakub Winter, Kryspin Bonin oraz Mateusz Szyszkowski.

Czytaj więcej o: Brązowy medal dla Andżeliki
2017-10-10

Narodowe czytanie – Wesela - Stanisława Wyspiańskiego

6 września 2017 roku w Miejskiej Bibliotece Publicznej w Pelplinie odbyło się Narodowe Czytanie. Tekst „Wesela” Stanisława Wyspiańskiego czytali: Patryk Demski – burmistrz Miasta i Gminy Pelplin, Elżbieta Rozkwitalska – zastępca dyrektora ZKiW nr 1 w Pelplinie, Ewelina Maślanka – nauczycielka j. polskiego w Szkole Podstawowej nr 2, Anna Wysocka – Kalkowska – autorka książek, Teresa Golicka – nauczycielka naszego Ośrodka, Jadwiga Dettlaff – słuchaczka Pelplińskiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku, Dorota Sakowska – dyrektor Miejskiej Biblioteki Publicznej, Tomasz Czerwiński – kierownik referatu społecznego i promocji, Bogdan Wiśniewski – emerytowany dyrektor Liceum Ogólnokształcącego w Pelplinie.